BABY born wordt 30 jaar en dat laten we niet zomaar voorbijgaan. Met 25 miljoen verkochte poppen en een eindeloze reeks nieuwe ideeën voor verbeterde functies en accessoires, is BABY born de bestverkopende pop en dat al generaties lang*. Daarom wordt BABY born’s 30ste verjaardag het hele jaar door gevierd!
Magische ogen
Om de 30ste verjaardag te vieren, heeft Zapf Creation het assortiment verder uitgebreid met een pop die op magische wijze zijn/haar ogen sluit en opent. De nieuwste BABY born poppen kunnen nu zelfs hun ogen openhouden als ze worden neergelegd. Maak kennis met BABY born Magic Girl en Magic Boy! De magie zit hem in de speciale fopspeen waarmee ze in een handomdraai naar dromenland kunnen worden gestuurd zelfs als BABY born zit. Draai de fopspeen gewoon in de mond van de pop om de ogen te openen en te sluiten.
Hoe poppendromen begonnen
Rosa en Max Zapf hebben al weer 89 jaar geleden Zapf Creation opgericht en vonden al zelfs voor de geboorte van BABY born, twee punten belangrijk: hoge kwaliteit en een nooit eindigende stroom van nieuwe ideeën. Twee kernwaarden waar tot aan de dag van vandaag niet van is afgeweken.
Veel ontwikkelingen
Naast de vele ontwikkelingen en innovaties die BABY born heeft doorgemaakt, staat het merk voor meer dan een pop alleen. BABY born stimuleert kinderen in hun communicatie en sociaal emotionele ontwikkeling. Een pop hebben, is het kunnen liefhebben en verzorgen van een kleintje. Maar ook een klein baby maatje om tegen aan te praten. En wat dacht je van een mooi rollenspel samen met een broertje, zusje of vriendje, wie welke baby de fles mag geven, mag laten plassen of de luier verschonen. Kortom BABY born is zo veel meer dan enkel een pop. Het is de wereld van zelf ervaren en beleven met je eigen baby als beste maatje.
Met een afmeting van 43 cm, helderblauwe ogen en een hele reeks geheel nieuwe speelmogelijkheden veroverde BABY born in 1991 de kinderkamers over de hele wereld. Poppen konden toen hun haar laten knippen en misschien ook “mama” zeggen, maar de nieuwe BABY born kon toen al veel meer: eten, drinken, huilen, slapen en natuurlijk op het potje – en dat alles zonder batterijen! Het is dus geen wonder dat BABY born al snel dé favoriete pop werd. Hoeveel mama’s van nu – poppenmama’s van vroeger – kijken niet weemoedig, maar warm terug op alle leuke momenten die ze samen met hun lievelingspop beleefden?
Het geheim van BABY born
Het geheim achter het langdurige succes van BABY born is de steeds groeiende reeks nieuwe functies en verbeteringen die in de loop der jaren aan de pop zijn toegevoegd. Het lichaam is veel zachter geworden dan het vroeger ooit was en het is voor kinderen makkelijker om alle functies met hun kleine handen te activeren. Tegenwoordig heeft BABY born zelfs voor elk kind een eigen formaat dat bij ze past en zijn Sister en Brother erbij gekomen. En wat te denken van de vele accessoires om het speelplezier van BABY born nog leuker te maken. BABY born kan spetteren in een badkuip met muziek en echt water, een zonnige dag op het strand doorbrengen in de ligstoel of door de stad scheuren op een mooie scooter. Ook de garderobe groeit voortdurend, steeds inspelend op de laatste modetrends en voor elke gelegenheid de juiste outfit, ongeacht het seizoen.
Tijdlijn 30 jaar BABY born
Weg met plastic!
Met BABY born dat als merk al van jongs af aan een prominente plaats in kinderkamers inneemt, neemt Zapf Creation haar verantwoordelijkheid. Daarom schakelt de onderneming vanaf het voorjaar van 2021 voor haar gehele productassortiment over op plasticvrije verpakkingen. Alle plastic elementen zoals kijkvensters, blisters of sluitingen zullen stap voor stap worden vervangen door recycleerbare materialen. Het hele assortiment moet tegen de herfst van 2022 milieuvriendelijke verpakkingen hebben. De nieuwe verpakkingen zullen herkenbaar zijn aan een zonnebloem. Met dit initiatief is Zapf Creation een echte pionier op het gebied van plasticvrije verpakkingen in de poppenindustrie.
Voor het laatst bijgewerkt op 19 augustus 2024